З ДІАБЕТОМ ТЕЖ МОЖНА ЖИТИ


часиМені тоді виповнився 51 рік, я був успішним підприємцем і ніщо не віщувало біди. Тільки пив багато води. Чим далі, тим більше пив, дійшло до  більше відра води в день. В роті постійна сухість не давала вільно розмовляти, схуднув на 10 кілограмів за місяць, то ж, вирішив все-таки сходити в місцеву поліклініку.

Перше, що мене попросили зробити – здати кров на цукор, мій результат був – 19,1 ммоль / л. Відразу скажу, що мої пізнання в медицині не глибокі, але все одно не розумів, які ще могли залишатися у лікаря вагання з такими результатами. Тиждень я здавав повторні і додаткові аналізи. Ще схуд на 5 кілограмів, пив більше 10 літрів води в день і відчував постійну втому – було важко навіть встати з ліжка, не те що ходити, особливо після їжі, бувало що й провалювався у якусь “яму”

Коли лікар із завідуючою відділення зайшли в палату і сказали про діагноз, хотілося ридати, але я тільки побачив суворі обличчя і почув щось про те, що при діабеті не можна нервувати – підвищується цукор. З власного досвіду можу сказати – неправда, якщо і підвищується, то незначно, а в такій ситуації і зовсім простіше викричатися, а не переживати внутрішні бурі.

Перше що подумалося – може пройде? Може діагноз неправильний? А далі ночами мучила тільки одна думка: наскільки менше я проживу з діабетом? Почуття відчаю і безвиході не покидало. Добре, з близьких поруч була дружина. Вона сама не розуміла, що відбувається і що робити, тільки постійно твердила: «На ось гроші, дай лікарям, може, вони тобі значну увагу приділять».

Після діагнозу сказати, життя змінилося – не те слово. Через самолікування я за півтора місяці знову набрав зайву вагу, а потім ще потроху набирав. Довелося справлятися не тільки з високим цукром, втомою, тимчасово впав ще більше зором, але і зайвими кілограмами.

Після того, як поставили діагноз, я ще кілька місяців ходив в тумані і нічого не розумів. З часом усвідомив, що це назавжди і не слід занепадати духом, не все так страшно, як здається.

Сказати, що думки відвідували дивні і погані – нічого не сказати. В один момент я вирішив на все забити і пішов керувати комунальним підприємством …, і робота мене врятувала…
Живу в своєму ритмі, хоча лікарі кажуть, що так не можна. Зараз у мене все добре, живу…
Вага тримається в нормі, але найбільше діабет впливає на апетит. Я як повітряна кулька – то худну, то поправляюсь. Правда, де-що складно працювати – сплануєш собі чи почнеш щось доводити,  а тут раз – і немає сил… Напружуватися боюся – діабет дуже впливає на нервові закінчення і серце.

Хворіти діабетом – не дешеве “задоволення”, крім ліків потрібні тест-смужки і щорічне лікування. У мене він витягує лише на пігулки близько 1000 грн на місяць, без щорічного профілактичного лікування.

Діабет не лікується. З цим, як і зі смертю, варто просто змиритися.Бути уважним до змін настрою, свого стану і їжі. Легко більше не буде. Важливо, як до цього ставитися. Можна все життя себе жаліти і страждати, тільки від цього краще не стане.

Головне – не панікувати, а жити, жити скільки Господь років вділив.

За десять років мені все ще складно пояснювати новим близьким людям, що зі мною відбувається, та так, щоб нікого не налякати. Можливо, люди з побоюванням ставляться до такого діагнозу, але я зараз не відчуваю себе іншим. Адже у всіх з віком з’являються проблеми зі здоров’ям, всі вічно щось лікують… Обмежень взагалі -то немає, ходиш на роботу, розважаєшся, вранці прокидаєшся, а ввечері засинаєш, як і всі. Просто до повітря і до їжі лише додалася купа пігулок.

Фото0199

Савчин О.М.

 

About "АлМаС"

АлМаС
Цей запис був оприлюднений у правда і позначений , . Додати в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

