ЩО ЛАМАЄ І РВЕ “КІБОРГІВ”


Багато бійців повертаються з передової і не розуміють, що з ними відбувається. Їх ламає і рве

У мене посттравматичний синдром. Як людині знайомій з психологією, психіатрією і педагогікою і при цьому схильному до рефлексії, я зрозумів – у мене посттравматичний синдром. Я не відразу це усвідомив.

Справа не в тому, що я став багато пити, особливо з кожним, хто був на війні. У мене постійний зажим в щелепи, до болю в зубах, довгий, постійний, весь час. Почали хворіти щелепи. Помітив. Уточнив по книгах, що за симптом – прихований крик, пригнічені емоції, плач.Начебто не плачу … Ні, плакав один раз, але був п’яним, а так ні.

Алкоголь заглушав якийсь час, але стало, гірше … Довелося шукати інші способи. Внутрішньо переповнює якесь почуття. Якщо розслабиться, якщо розслабити всі м’язи і особа, то виникає відчуття, що якась величезна хвиля пронизує все тіло, виникають мурашки по шкірі. Довго в такому стан прибувати немає сил. Таке враження, що ти гориш якоюсь неймовірною енергією. Це дуже важко.

Сняться сни про війну. То, нас бомблять, то ми когось ловимо, то атака танків. Притому, що я, в танкових атаках не брав участь, так рейди на броні.

Вранці знову братися за роботу: вантажити, везти, слухати, допомагати.Висипаєшся тільки на передовій, там приходить спокій і при цьому зосередження. Там виникає психологічна рівновага і сни або припиняються, або не турбують. Добре.

Учора вперше випив барбовал. Сьогодні звернувся до лікаря, який готує гомеопатію для деяких підрозділів в Ато. Отримав ліки. Попустило трохи.Я хоча б знав симптоми, і то не помічав їх кілька місяців, поки не прорвало. Тепер впевнений буде легше.

Тут головне рідним дати сигнал, у мене такий той стан. А найскладніше, це по собі суджу, повідомити близьким “мені потрібна підтримка” – звик розраховувати тільки на себе, плюс – ти ж чоловік, плюс – це ж сім’ї потрібна підтримка, плюс – це ж ти їх усіх захищаєш, а значить, це вони потребують допомоги, і не тобі її вимагати. Класика.

Будь-які розмови на цю тему дратують. Будь-які спроби інших впізнати: “що не так?”, – Дратують.Будь-які фрази; “А ти стріляв, вбивав, як там?”, – Дратують. І навіть фраза: “Я тебе люблю.”, – Дратує.

А, що робити? Запитаєте Ви. Та нічого. Любити. Але не на словах а вчинками, надавати увагу.Вводити поступово в звичайне життя, приймати, не засуджувати, любити. Мені, до речі, з цим пощастило в усіх відношеннях – і вдома, і на роботі.

Мені пощастило.Я до Майдану відбувся, вчасно Майдану відбувся, я на війну йшов маючи сім’ю, будинок, бізнес, кар’єру. З одного боку, можна сказати, що мені було, що втрачати. Ні, мені було, що захищати.Багато хлопців пішли не маючи навіть освіти. Багатьом просто нікуди було піти.Багато хто, хто повертаються, не розуміють, що з ними відбувається – їх ламає і рве. Це посттравматичний синдром.

About "АлМаС"

АлМаС
Цей запис був оприлюднений у правда і позначений , , . Додати в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

