Погляд прямо з гущі Майдану


Я за поглядами націоналіст. Але не расист. З 2009 року беру участь у різних акціях протесту: проти прийняття Податкового кодексу, Трудового кодексу, на захист української мови, в акціях проти деградації освіти.

На Майдані я з перших днів.

Про Майдан

На Майдан я прийшов не стільки за Євросоюз, скільки проти Митного союзу. Звичайно, я за те, щоб ми побудували власне сильну державу. Але з варіантів – ЄС чи Росія – я вибираю перший, враховуючи постійні торговельні війни з Москвою і політику Кремля. Це неприємно. Ось багато говорять, що ми були з Росією все життя. Це неправда – ми були під Росією все життя.

Спочатку, коли ще не було ні наметів, ні барикад, я координував рух студентських колон. Охороняв Майдан, ночував там кілька днів поспіль. Але ось засада: коли трапився найперший розгін, мене не було – відсипався вдома. Потім було віче, на якому зібралися сотні тисяч людей. Я тоді йшов в голові колони і бачив, як вевешники, які стояли кільцем навколо новорічної ялинки, просто втекли. Того ж дня я вперше потрапив в сутичку.

Про Банкову

Я захоплююся мілітаристським рухами, грав у страйкбол і можу сказати, що з точки зору тактики на Банкову поліз би тільки ідіот. Вузька вулиця, зайти з боку Інститутської і взяти в капкан простіше простого. Але я там був. Попереду стояла купка людей, які провокували вевешників. Я і ще частина людей намагалися їх зупинити. Запам’ятався той хлопець з ланцюгом, якого в Мережі прозвали Скорпіоном. Коротше, потім почався контрнаступ … Зрозуміло, що сенсу йти на Банкову не було. Зрозуміло, що проти нашого бульдозера вони виставлять танк.

Про сили самооборони

Коли з’явилися перші барикади, я вступив в загін самооборони. Люди там самі різні! І анархісти, і комуністи, і націоналісти, і кадрові військові. Ми нікого не б’ємо. Ми ж не менти. Якщо вщент п’яний чоловік намагається зайти на територію Майдану, ми просто просимо його вийти. Трапляються і провокатори, але цих ми передаємо міліції.

На Майдані з нами стояли грузини і вірмени. Здавалося б, що вони тут забули? Грузини, наприклад, пам’ятали, що в 2008-му наші унсовці приїжджали до Грузії воювати з Росією. Ми заступилися за них, вони – за нас.

Іноді до нас приходила Руслана. Сиділи з нею біля багаття. Вона проста людина, пригощала чаєм і бутербродами. Вона прихильник того, щоб нікого не бити взагалі!

Про Правий сектор

Правий сектор, як відомо, – це об’єднання організацій. Туди входять «Патріот України», «Тризуб», УНСО (ці, на мій погляд, одні з найбільш адекватних). Були й горезвісні «Білі молоти», і С14. З пресою рядові активісти не спілкуються, є три людини, які відповідають за зв’язки зі ЗМІ.

За що я почав поважати «Правий сектор» – вони почали вчити людей вибудовувати живі стінки, оборонятися, атакувати. Мені набридло просто стояти на Майдані, хотілося дій, а опозиція їх не пропонувала.

У «Правом секторі» багато людей, які займаються мілітаризацією, військової реконструкцією, страйкболом. Вони слідують головному постулату націоналіста: «Здобудеш Україну – або загінеш у боротьбі за неї».

Більшість до них приєдналося саме на Грушевського. Там теж різні люди: від пацанів 16-річних до дорослих мужиків. Але в основному молодь, звичайно. Воперкі розхожій думці – місцеві, кияни. З Західної України – не більше п’ятої частини.

При цьому їх організованість дещо перебільшують. Цікаво, що коли люди з «Правого сектору» формували колону на Грушевського, командувач крикнув: «Шикуйсь!”, – І не всі зрозуміли, що потрібно робити. Після армії мені було смішно на це дивитися. Там [на Грушевського] зібралися хлопці, яким, як і мені, набридло просто стояти – хотілося комусь вмазати. Звичайно, особливо їх розлютили «диктаторські закони».

Про події на Грушевського

Я стояв біля екрану. Хтось почав розбивати вікна в автобусі, хтось запропонував злити з бака бензин. До нас підходили жінки і вмовляли не бити ментів. Більшість там були не з «Правого сектору», як багато хто вважає. Це були прості хлопці: хтось їх них тобі вчора піцу привіз, хтось прийняв замовлення в кафе. Вони підходили: «Дайте мені хоч один камінчик кинути». До того їх все дістало.

Особисто я прийшов на Грушевського не для того, щоб атакувати, а щоб захищатися: розумів, що зверху може початися розгін. Ясно було, що просто стояти не можна, тому що швидко зметуть. Коли ми з ними («Беркутом». – Прим. Ред.) Почали перекидатися світлошумовими гранатами, це було схоже на гру. Ніби в теніс грали. Наші приколювалися: кидають у бік ментів гранату, кричать: «Один – нуль!» Ті кидають у відповідь, наші кричать: «Один – один!» Забавно було. Не страшно зовсім.

Був момент, коли «Беркут» пішов в контратаку. Я тоді знаходився в самому епіцентрі, недалеко від парапету – сидів навпочіпки, бо пустили газ і було важко дихати. Коли хтось крикнув: «Беркут»! – Народ в паніці почав тікати. Але потім наші пішли в наступ, і, оскільки їх було більше, «Беркут» не пощастило. Одного добре отлупасілі, другий зловили і повели на Майдан. Потім почалася жесть. Полетіли перші «Молотова», загорівся перший автобус, чувак поруч сказав «Ось, добре, душу зігріває». Ну, це все тому, що нас реально дістали.

Насчет провокаторів – вони були на Банковій, але не на Грушевського. Те, що було на Грушевського, хоч і неправильно, але природно. Згоден, що подібні події частково вигідні владі. Вони під таким приводом можуть ввести надзвичайний стан і попросити допомоги у братнього російського народу, почати інтервенцію.

Про внутрішні війська і «Беркутят»

Для нас ВВ, міліція і «Беркут» – це, звичайно, різні категорії. Головне розходження – ставлення до людей. Я сам недавно відслужив півтора року. Хлопці з внутрішніх військ служать на прямому забезпеченні. Взуття, яку вони носять – берці, – в кращому разі року 2000-го. Вони холодні, добре якщо з дому пришлють теплі устілки. Взимку в них годинами стояти на місці – це труба. Нам цих хлопців шкода. Ми розуміємо, що на передовій саме вони, і саме в них прилітають «Молотова». Але є статут, за яким їм дозволено не виконувати явно злочинний наказ. До подій на Грушевського у них було два місяці, щоб написати рапорти, але вони цього не зробили.

До звичайної міліції ставлення теж більш-менш лояльне. По-перше, їх самих все задовбало. По-друге, траплялося, що вони захищали мітингуючих від «Беркута» – наприклад, під час студентського розгону

А ось «Беркут» ми ненавидимо. Вони б’ють нас за наші ж гроші, наші податки. Львівський «Беркут» – молодці, тупо списалися. А за тих, що зараз стоять в Києві, соромно.

Хоча не все так міркують. Наприклад, мій друг вважає, що «Беркут» – це підневільні люди, за них молитися треба, а за те, що хлопців поклали, вони дадуть відповідь перед богом. Якщо беркутівець кине щит і перейде до нас, то може втратити сім’ю – у в’язницю сісти. А якщо піде на нас – може померти. Їх поставили перед таким вибором, і вони вибирають йти на нас.

Про передову

Це все неправильно: бити людей, кидати «Молотова». Я б не хотів, дивлячись в очі мамі людини, у якого потрапила «молотів», сказати: «Вибачте, це я в нього кинув». При цьому на Грушевського я брав участь в атаці. У мене був залізний щит, а зі зброї – палиця. Бив тільки кілька разів на контратаці, перший не нападав ніколи.

Є пара секретів, які допомагають вижити на передовій. По-перше, щоб самому не згоріти, потрібно навчитися правильно робити «Молотова» і не потрапляти під коктейлі, які кидають з твого боку. Іноді «Молотова» нещільно закриті, хлопці замахуються, кидають, і палаючий бензин на них виплескується. Якщо на вас потрапила така суміш, не здумайте гасити водою. Якщо є сніг, треба падати в нього і кататися.

Якщо чуєте бавовна, як при вибуху петарди, закривайте очі і вуха – це шумова. Бавовна лунає при висмикуванні чеки.

Ще нас запитують, навіщо таку сморід розводимо, – шини палимо. Це не для картинки, а щоб снайпери нас з даху не вицелівать. Я бачив одного – на будівлі, в якому «Сушия» знаходиться.

Вони чого БТР так швидко прибрали – напевно, як побачили, що хлопці озброїлися коктейлями, вирішили їхати швидше. Знаєте, як БТР горить? П’ять хвилин – і все. Я думаю, якщо нас будуть зачищати, то будуть це робити з усіх боків одночасно.

Коли кидаєш коктейль Молотова, не боїшся, що вб’єш когось: беркутівці закриваються добре. Але коктейлем максимум «подкоптіть» можна. Головне, про що думаєш при кидку, – потрапив чи ні. Вони в нас – ми в них, все нормально. А коли беркутівці кидають свої гранати, вони думають про щось? На моїх очах граната вибухнула в парі метрів від чоловіка, йому відразу половину обличчя довелося перебинтовувати. Добре ще, він у шоломі був.

У мене зі здоров’ям порядок, хоча димом надихався здорово. Будинки балаклава висить, так її нюхнути – потім хвилин десять чхаєш. Спеціальної амуніції у нас немає. Я собі взяв шкіряне пальто, його не так просто прострелити. Є захист для рук, для ніг, наколінники, налокітники, протигаз.

Про «тітушок»

Це просто пацани без мізків. Їм сказали – вони пішли. Я їх розумію частково: роботи немає. Але це ж не привід продаватися!

Я на Грушевського дивився в очі вевешники – вони перелякані. Він реально не знає, що робити. Я такий же був у перші дні в армії. Навіщо мені його бити? А ось «тітушек» бити треба. Це люди, які за 200 гривень продають душу. Ми до речі, коли їх відловлювали, знайшли у них два пакети з світлошумовими гранатами.

Про мотиви

Зараз влада нас тримає за яйця, а має бути навпаки. Для цього потрібно, щоб люди були активнішими. Але на Півдні, на Сході совкові міста, і люди там пасивні.

Хоча не всі, звичайно. У мене знайомий на барикаді з Старобільська приїхав, Луганська область! Приїхав сюди, бо не міг далі терпіти це беззаконня, йому соромно стало. Я взагалі вважаю, що якщо людина залишається осторонь від цих подій, у нього чи ні серця, чи ні мізків.

Багато кажуть: «А що толку? Прийде інший – те ж саме буде ». Ні, після цього всього такого не буде – тому що буде під контролем у народу.

About "АлМаС"

АлМаС
Цей запис був оприлюднений у Аналитика, Новости, Право, Україна і позначений , , , . Додати в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

