Як японці-самураї з 1944р. ховалися 60 років в джунглях


14 жовтня 1944 рядовий Іто Масаши і капрал Іроки Манакава випадково відстали від своєї роти. Через кілька хвилин вони почули сильну стрілянину – їх товариші потрапили в засідку. Масаши і Манакава відповзли від небезпечного місця, і так почалися їхні багаторічні поневіряння.

Коли був з’їдений недоторканний запас, солдати почали харчуватися личинками комах, зміями та іншими екзотичними стравами. Навколо були вороги – місцеві жителі або частини супротивників, і Масаши і Манакава ховалася від них далеко в джунглях.

Пізніше Масаши сказав: «Ми були впевнені, що наші генерали відступили з тактичних міркувань, але прийде день, коли вони повернуться з підкріпленням. Іноді ми запалювали вогнища, але це було небезпечно, так як нас могли виявити. Я знав, що повинен залишитися в живих, щоб виконати свій обов’язок – продовжувати боротьбу. Ми вижили лише завдяки випадку, тому що наткнулися на звалище американської авіабази ».

Це звалище стала справжнім Клондайком для загубилися солдатів. Американці викидали багато їжі і різних речей – з консервних банок японці зробили посуд, з обривків тканини – одяг. Але ці жалюгідні лахи не рятували їх від тропічних злив, без зупинки йдуть в сезон дощів. Два місяці поспіль Масаши і Мінакава сиділи безвилазно в своєму укритті, харчуючись лише жабами і личинками.

Одного разу два брата по нещастю посварилися, і Мінакава вирішив піти геть. Масаши згадував: «Після того як він пішов, мені захотілося закричати на весь голос. Я знав, що один не виживу. Кілька днів я пробирався по джунглях, шукаючи Манакаву і знайшов його. Ми обнялися і поклялися ніколи більше не розлучатися ».

Обід з щурів і жаб

Життя у джунглях – позбавлення і небезпеки

Життя пустельників скінчилася для японських солдатів лише через 16 років … Одного ранку Мінакава пішов на полювання і зник. Масаши охопила паніка: «Я знав, що не виживу без нього. У пошуках друга я обнишпорив всі джунглі. Зовсім випадково натрапив на рюкзак і сандалі Мінакава. Я був упевнений, що його схопили американці. Несподівано над моєю головою пролетів літак, і я кинувся назад в джунглі, повний рішучості померти, але не здатися. Піднявшись на гору, я побачив там чотирьох американців, поджидавших мене.

Серед них був Мінакава, якого я не відразу впізнав, – його обличчя було гладко виголене. Він сказав, що коли йшов лісом, то наткнувся на людей, і вони умовили його здатися. Від нього я почув, що війна давно закінчилася, але мені знадобилося кілька місяців, щоб дійсно повірити в це. Мені показали фотографію моєї могили в Японії, де на пам’ятнику було написано, що я загинув в бою. Це було жахливо важко зрозуміти. Вся моя молодість виявилася витраченої даремно. Того ж вечора я пішов у гаряче натоплену баню і вперше за багато років ліг спати на чистій постелі. Це було чудово! »

Ця історія не одиничний випадок. Деякі солдати проводили в джунглях ще більше часу. Сержант імператорської армії Шоічі Ікоі одного разу під час атаки американців сховався в джунглях. І прожив абсолютно один, харчуючись виключно жабами і щурами довгих 28 років!

«Я був зовсім один стільки довгих днів і ночей. Одного разу спробував криком прогнав змію, яка заповзла в моє житло, але вийшов тільки жалюгідний писк. Мої голосові зв’язки стільки часу були в бездіяльності, що просто відмовлялися працювати. Після цього я став щодня тренувати свій голос, наспівуючи пісеньки або читаючи вголос молитви ».

Його випадково виявили лише в січні 1972 року. Ікоі на той час виповнилося вже 58 років. Він нічого не знав про атомні бомбардування, про капітуляцію Японії. Коли він зрозумів, що довгі роки його ув’язнення були абсолютно безглузді, то він впав на землю і розридався.

Кодекс честі

Хироо Онода – 30 років в джунглях

Ще пізніше, в 1974 році, на віддаленому філіппінському острові Лубанг був виявлений 52-х річний лейтенант Хироо Онода. Багато років тому Онода і його товариш Кіншікі Козука влаштували засідку на філіппінський патруль, прийнявши його за американський. Козука загинув, а спроби вистежити Оноду ні до чого не привели: він зник у непрохідних заростях.

Тридцять років він провів у повному отшельничестве, і був знайдений спеціальної експедицією, відправленої урядом Японії для пошуку залишилися в джунглях солдатів.

Щоб переконати Оноду, що війна скінчилася, довелося навіть викликати його колишнього командира – нікому іншому він не хотів вірити. Онода попросив дозволу залишити на пам’ять священний самурайський меч, який він закопав на острові в 1945 році.

Онода був настільки приголомшений, дізнавшись, що війна давно скінчилася, що до нього довелося застосувати тривалий психотерапевтичне лікування. Він говорив: «Я знаю, що в лісах ховається ще багато моїх товаришів, мені відомі їх позивні і місця, де вони ховаються. Але вони ніколи не прийдуть на мій заклик. Вони вирішать, що я не витримав випробувань і зламався, здавшись ворогам. На жаль, вони там так і помруть ».

Після курсу психотерапії Ононду привезли в Японію і дозволили зустрітися із старими батьками. Його батько сказав: «Я пишаюся тобою! Ти вчинив як справжній воїн, як підказувало тобі серце »…

Рік по тому був знайдений Лі Куанг Хвей, тайванець, що записався добровольцем в японську армію на початку Другої світової війни. Він жив у джунглях, неподалік від океану, в хатині, побудованої за типом тайваньських. Харчувався Хвей в основному рибою, яку ловив ночами за допомогою дротика з загостреного бамбука. Тайванець кинувся до ніг членів пошукової експедиції, яку супроводжували місцеві поліцейські, просячи страти, тому що образив честь імператора, дозволивши себе полонити. Цікаво, що цей солдат виявився у відмінній фізичній формі, незважаючи на брак харчування і повна самотність протягом десятиліть …

У 2005 році на філіппінському острова Мінданао були виявлені 87-річний лейтенант Іосіо Ямакава і 83-річний єфрейтор Цудзукі Накауті, зниклі в 1945 році. 60 років вони вели свою війну … Японські власті упевнені, що в джунглях ховаються і інші останні солдати Другої світової і продовжують їх розшуки.

Звичайно, багатьом європейцям або американцям не зрозуміти, чому ці люди живуть у лісі, чому вони не шукають частини противника, щоб здатися йому. Але в Японії їх поведінка не викликає здивування. Ці солдати настільки фанатично віддані своєму імператору, що воліють ховатися в джунглях, щоб уникнути ганьби полону.

Ці японці – нащадки сміливих воїнів-самураїв, що живуть за своїм особу кодексу честі. Їх девіз – абсолютна покора своїм командирам. Полон – це ганьба і приниження, назавжди затаврувати б їх в очах тих, кого вони поважають – друзів, сім’ї, воїнів. Такий образ думок японського солдата часів Другої світової війни. І як би ми не ставилися до цих людей, але, безперечно, їх кодекс честі викликає повагу …

About "АлМаС"

АлМаС
Цей запис був оприлюднений у Віра, Мандри, Протест, правда і позначений , , , . Додати в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

